fbpx

SoMe

Hvad er SoMe

Redhill er din ekstra ressource som effektiv SoMe-designer, manager eller redaktør.

SoMe er en forkortelse for Sociale Medier. Socialmedia er flere kommunikationskanaler, som gør det muligt at kommunikere hurtigt og effektivt med andre. Dette er oftest:

70 % af danskerne er på Facebook (Danmarks Statistik, april 2018)

65 % af alle danskere over 12 år bruger Facebook dagligt (Danmarks Radio, januar 2018)

Som statistikkerne viser, kommer man ikke uden om Facebook, men det ved de fleste. Det, vi specialiserer os indenfor, er; hvordan rammer I jeres målgruppe bedst, hvordan måler I effektiviteten, og hvad investerer I egentlig i? Hvordan burde I opsætte jeres annoncer, re-marketing mv., og hvad er egentlig jeres mål?

LinkedIn

26 % af danskerne er på LinkedIn (Danmarks Statistik, april 2018)

Dette medie er rettet mod erhvervslivet og kan bygges ind i jeres kampagner på flere forskellige måder.
Udfordringen med LinkedIn er at forstå dets styrker og svagheder – og udnytte disse på tværs af jeres kampagner eller bruge dem til leadgenerering.

Instagram

30 % af danskerne er på Instagram (Danmarks Statistik, april 2018)

18 % af alle danskere over 12 år bruger Instagram dagligt (Danmarks Radio, januar 2018)

Dette medie er meget visuelt drevet og har hurtigt fanget utrolig mange. Efter Facebook købte dette medie, er det også blevet en mere integreret del af deres annoncenetværk, og dette giver nogle fordele.

Youtube

63 % af børn mellem 7-12 år bruger YouTube dagligt (Danmarks Radio, januar 2018)

16 % af de 16 til 89-årige bruger YouTube dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2018)

Mediet er et videodelingsnetværk, hvor niveauet og kvaliteten af indholdet er steget gevaldigt over årene. Det er begyndt at erstatte "tv-mediet" mere og mere i de yngre målgrupper, da man her har mulighed for at være selektiv omkring valg af underholdning. Mediet ejes af Google, og her har man mulighed for at annoncere på kanalen via deres annoncenetværk.

Twitter

11 % af danskerne er på Twitter (Danmarks Statistik, april 2018)

2 % af alle danskere mellem 16 og 89 år anvender Twitter dagligt (Danmarks Statistik, april 2018)

Et utroligt populært medie i udlandet, som ikke rigtig har fat i danskerne - endnu. Twitter begrænser brugerens "tweets" til max. 140 tegn, og man har mulighed for at vedhæfte billeder eller lignende. Dette hurtige og impulsive medie bliver ofte citeret i forbindelse med amerikanske nyheder.

Snapchat

31 % af danskerne er på Snapchat (Danmarks Statistik, april 2018)

19 % af de 16 til 89-årige bruger Snapchat dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2018)

"Øjebliksbillede-app'en" skaber mange historier, hvor en masse unge bruger mediet til at dele brudstykker af deres hverdag med hinanden – vha. af disse hurtige billeder og evt. suppleret med en smule tekst. Mediet giver også muligheden for at sende oplevelser til personer, hvor man ikke ønsker, at de gemmer mindet på telefonen. Dette giver en unik viralitet og en "frækhed" blandt de unge, som de andre medier ikke kan være med på.

Der findes selvfølgelig mange flere – fx. Pinterest, Reddit... Ønsker I at høre mere om specifikke medier, eller ønsker I at arbejde sammen med os omkring en unik strategi, så kontakt os i dag.

Hvad kan vi ellers...?

Tryk & Digital tryk

Storformat print

Web

Koncept, Strategi & design

Digital Markedsføring

Digitale bannere

SEO

SEM

Nyhedsbreve

Kontakt os


Redhill Design & Print A/S · Huginsvej 6E · 3400 Hillerød · CVR 15 82 50 30 · Cookie- & privatlivspolitik · Persondatapolitik