fbpx

SoMe

Hvad er SoMe

SoMe er en forkortelse for Sociale Medier. Socialmedia er flere kommunikationskanaler, som gør det muligt at kommunikere hurtigt og effektivt med andre. Dette er oftest: 

Facebook

70 % af danskerne er på Facebook (Danmarks Statistik, april 2018)

65 % af alle danskere over 12 år bruger Facebook dagligt (Danmarks Radio, januar 2018)

Som statistikkerne viser kommer man nok ikke uden om Facebook, men det ved de fleste. Det vi specialiserer os indenfor er hvordan rammer I jeres målgruppe bedst, hvordan måler I effektiviteten og hvad invester I egentlig i. Hvordan burde I opsætte jeres annoncer, remarketing mv. og hvad er egentlig jeres mål.

LinkedIn

2.200.000 danske brugere er på LinkedIn (April 2017) 

26 % af danskerne er på LinkedIn (Danmarks Statistik, april 2018)

Dette medie er rettet mod erhvervslivet og kan bygges ind i jeres kampagner på flere forskellige måder. Ideen med LinkedIn er at forstå dets styrker og svagheder - og udnytte disse på tværs af jeres kampagner eller bruge dem til leadgenering. 

Instagram

30 % af danskerne er på Instagram (Danmarks Statistik, april 2018)

18 % af alle danskere over 12 år bruger Instagram dagligt (Danmarks Radio, januar 2018)

Dette medie er meget visuelt drevet og har fanget utrolig mange hurtigt. Efter Facebook købte dette medie er det også blevet mere integreret del af deres annoncenetværk og dette giver nogle fordele. 

Youtube

63 % af børn mellem 7-12 år bruger YouTube dagligt (Danmarks Radio, januar 2018)

16 % af de 16 til 89-årige bruger YouTube dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2018)

Mediet er et videodelingsnetværk, hvor niveauet og kvaliteten af indholdet er steget gevaldigt over årene. Det kan næsten siges, at det begynder at erstatte "tv-mediet" mere og mere til de yngre målgrupper, da man nu har mulighed for at være selektiv omkring valg af underholdning. Mediet ejes af Google og her har man mulighed for at annoncere på kanalen via deres annoncenetværk.

Twitter

11 % af danskerne er på Twitter (Danmarks Statistik, april 2018)

2 % af alle danskere mellem 16 og 89 år anvender Twitter dagligt (Danmarks Statistik, april 2018)

Et utroligt populært medie i udlandet, som ikke rigtig har taget fat i Danmark... endnu. Twitter begrænser ens "tweets" til max. 140 tegn og man har mulighed for at vedhæfte billeder eller lignende. Dette hurtige og impulsive medie bliver ofte citeret i forbindelse med amerikanske nyheder. 

Snapchat

31 % af danskerne er på Snapchat (Danmarks Statistik, april 2018)

19 % af de 16 til 89-årige bruger Snapchat dagligt (Slots- og Kulturstyrelsen, november 2018)

"Øjebliksbillede-app'en" skaber mange historier, hvor en masse unge bruget mediet til at dele brudstykker af deres hverdag med hinanden vha. af disse hurtige billeder evt. suppleret med en smule tekst. Mediet giver også muligheden for at sende oplevelser til personer, hvor man ikke ønskede at de gemte mindet på telefonen. Dette gav den en unik viralitet og en "frækhed" blandt de unge, som de andre medier ikke kunne være med på. 

Der findes selvfølgelig mange flere som fx. Pinterest, Reddit... ønsker I at høre mere om specifikke medier eller ønsker at arbejde sammen med os omkring en unik strategi eller management af et medie for jer, så kontakt os i dag.

Hvad kan vi ellers...?

Tryk & Digital tryk

Læs mere

Storformat print

Læs mere

Web

Læs mere

Koncept, Strategi & design

Læs mere

Digital Markedsføring

Læs mere

Digitale bannere

Læs mere

SEO

Læs mere

SEM

Læs mere

Nyhedsbreve

Læs mere

Kontakt os


Redhill Design & Print A/S · Huginsvej 6E · 3400 Hillerød · CVR 15 82 50 30 · Cookie- & privatlivspolitik · Persondatapolitik