fbpx

SEM med Redhill

– søgemaskineoptimering med tekster og annoncer

En placering i toppen af søgeresultaterne på Google kan være guld værd for din virksomhed.
Med en traditionel gennemtænkt søgemaskineoptimering vha. produktrelevante og tilpassede hjemmesidetekster eller strategisk velbyggede annoncekampagner kan SEM - Search Engine Marketing (Søgemaskine Markedsføring) flytte markedsandele bedre end nogen anden Push- eller Pullmarkedsføring.


Google Annoncering (SEA)

Annoncedelen er en stor og vigtig del af SEM, og rigtig mange virksomheder investerer derfor strategisk i søgemaskineoptimering med annoncer.

Googles annonceplatform, Google Ads, tilbyder en ekstrem effektiv pullmarkedsføring. Når den søgende taster sin forespørgsel ind i en søgemaskine, fremviser Google relevante annoncer og søgeresultater.

Udover Google annoncering findes der også alternativet Bing (Microsoft). Googles annonceprogram hedder Google Ads og Bings hedder Bing Ads. Studier viser, at en besøgende fra Bing er ligeså værdifuld som en besøgende fra Google.

Søgemaskineoptimering (SEO)

Søgemaskineoptimering eller SEO er ikke så enkelt som SEA og kræver en lidt større indsats for at opnå succes.

Udover først at sikre sit website teknisk i forhold til Googles krav, er det også vigtigt at arbejde med opbygningen af de tekster, der kan fremme dine produkters synlighed og placering på søgemaskinerne.

De såkaldte ”organiske” resultater (de resultater, der ikke er annoncer) er en konsekvens af, hvad siden gør sig fortjent til – dette vurderes på indhold, teknisk opbygning og links. Indhold skal være relevant og skal ramme det ønskede segment. Det er derfor utrolig vigtigt at få lavet nogle søgevenlige og målrettede tekster, som bruger udtryk, ord og formuleringer, der er relevante for målgruppen.

Teknikken er altid meget vigtig, når man taler website. Det handler om at bygge en side, som overholder en lang række krav fra søgemaskinerne. Disse krav er sjældent statiske og udvikler sig løbende, og derfor er det vigtigt at få bygget en optimal side, men også at vedligeholde den.

Links er det sidste led. Links er vigtige for søgemaskiner, da det validerer siden ved, at andre mener, at jeres indhold er relevant. Det er derfor også vigtigt at holde fokus på dette i løbet af processen.
De tre elementer: tekst, teknik og links giver tilsammen jeres side høj relevans og dermed bedre placeringer. Dette er de 3 kerneprincipper i god og vedblivende søgemaskineoptimering (SEO).

Hvad kan vi ellers...?

Tryk & Digital tryk

Storformat print

Web

Koncept, Strategi & design

Digital Markedsføring

Digitale bannere

SEO

SoMe

Nyhedsbreve

Kontakt os


Redhill Design & Print A/S · Huginsvej 6E · 3400 Hillerød · CVR 15 82 50 30 · Cookie- & privatlivspolitik · Persondatapolitik