SEM (SEO & SEA)

SEM står for Search Engine Marketing (Søgemaskine Markedsføring). SEM er både at købe søgemaskineannoncer og SEO (Search Engine Optimization) hvor de organiske placeringer optimeres. Med andre ord handler dette både om Push og -Pullmarkedsføring.


Annoncering (SEA)

Annoncedelen er en stor del af SEM, og rigtig mange virksomheder investerer i søgemaskineannoncer. Der er mange der bruger denne form for annonceplatform, da den er meget effektiv da der er tale om pullmarkedsføring. Den søgende taster sin forespørgsel ind i en søgemaskine og resultatet siden fremviser er en masse relevante annoncer og søgeresultater. 

Google er jo klart den store spiller på dette marked, men der findes også alternativer som Bing. Googles annonceprogram hedder Google Adwords og Bing hedder Bing Ads. 

Optimering (SEO)

SEO er ikke så enkelt som SEA, og kræver lidt mere arbejde. Man starter først med at forbedre et website teknisk og herefter begynder med at arbejde med tekster.De organiske resultater er hvad siden gør sig fortjent til - dette vurderes på indhold, teknisk opbygning og links. Indhold skal være relevant og skal ramme sit ønskede segment. Det er derfor utrolig vigtigt, at få lavet nogle søgevenlige relevante tekster, som bruger udtryk, ord og formuleringer som er relevante for målgruppen.

Teknikken er altid meget vigtig når man taler websites, det handler om at bygge en side som overholder en lang række krav fra søgemaskinerne. Disse krav er sjældent statistiske og udvikler sig løbende med tiden, derfor er det vigtigt at få bygget en ordentlig side men også vedligeholde den. Det kan næsten siges, at det er "umuligt" at rangere højt hvis ens tekniske krav ikke bliver opfyldt. 

Links er det sidste led, og kaldes egentlig link-building i fagsprog. Links er vigtige for søgemaskiner da det validerer siden ved at andre mener at jeres indhold er relevant. Det er derfor også vigtigt, at man holder fokus på dette i løbet af processen. 

De tre elementer, tekst, teknik og links giver tilsammen jeres side høj relevans og dermed bedre placeringer. Dette er de 3 kerneprincipper af SEO.

Hvad kan vi ellers...?

Tryk & Digital tryk

Læs mere

Storformat print

Læs mere

Web

Læs mere

Koncept, Strategi & design

Læs mere

Digital Markedsføring

Læs mere

Digitale bannere

Læs mere

SEO

Læs mere

SoMe

Læs mere

Nyhedsbreve

Læs mere

Kontakt os


Redhill Design & Print A/S · Huginsvej 6E · 3400 Hillerød · CVR 15 82 50 30 · Cookie- & privatlivspolitik · Persondatapolitik